(Video) ‘Ibu sumpah anakmu mati atau cacat!’ – Ibu berang anak lelakinya bernikah dengan janda anak dua


Sepasang pengantin yang sepatutnya melangsungkan perkahwinan di sebuah restoran, terpaksa dibatalkan seketika akibat dibantah oleh ibu dan keluarga pengantin lelaki.

Aditya Bagus Febriyantono, 27, dari Jebres dan Ratri Listyorini, 30, dari Laweyan sepatutnya diakad nikah pada jam 9 pagi hari ini, tetapi ibu bapa pengantin lelaki, Sumarso dan Endang, datang membantah perkahwinan mereka serta menuntut perkahwinan itu dibatalkan.

“Dari awal sudah tidak setuju, kenapa tetap dilakukan? Ini tidak boleh terlaksana, tidak boleh terlaksana! Saya tidak mau ya, tidak mau. Dari pertama sudah tidak setuju ya, tidak setuju,” katanya.

Bagaimanapun, pasangan pengantin berkenaan tetap bertegas mahu meneruskan pernikahan mereka

Ekoran kekecohan itu, polis dipanggil ke tempat kejadian dan polis mengambil keputusan pasangan pengantin berkenaan bersama keluarga kedua-dua belah pihak mengadakan rundingan di balai polis dan diselia oleh Ketua Polis Laweyan, Santoso dan Ketua Pejabat Agama Laweyan.

Rundingan itu bagaimanapun gagal dan pasangan pengantin berkenaan bertegas mahu meneruskan pernikahan mereka menyebabkan Endang berang lalu menyumpah pasangan itu.

“Sampai kamu nekad, ibu sumpahin kamu, dengar ya, jika nanti isterimu melahirkan, kalau tidak mati sama anakmu, ya anakmu nanti yang cacat kalau selamat.

“Dengar, ini sumpah ibumu yang melahirkanmu, yang membesarkanmu dan menyekolahkanmu,” kata Endang.

Difahamkan, Endang membantah pernikahan anaknya itu kerana dia tidak menggemari Ratri menjadi menantunya.

Aditya dan Ratri kemudian diakad nikah di Balai Polis Laweyan, dan Ketua Polis Laweyan menjadi saksi pernikahan itu.

Sementara itu, Endang mendakwa anaknya tidak pulang ke rumah selepas bernikah dengan Ratri yang merupakan janda anak dua

 

You May Also Like

About the Author: hairanmetro

%d bloggers like this: